Website op de eerste pagina van Google
In de sector horeca is er ontzettend veel concurrentie, vooral op lokaal niveau. Het is daarom essentieel om in te zetten op lokale vindbaarheid. Belangrijk is om te definiëren welke gebieden tot je targetgroep behoren.
Onze klant* was net begonnen met een eigen bedrijf en had daarvoor een website laten maken. De website was net online, had nog geen waarde opgebouwd en was daardoor niet vindbaar.
Aan ons de taak om zo snel mogelijk voor website bezoekers te zorgen. Hoe wij dit hebben aangepakt leggen we je graag uit.
*Wegens privacy houden wij de website van onze klant anoniem.
Website op de eerste pagina van Google
Local SEO gericht op targetgebieden
Website content en structuur optimaliseren
Dit horeca bedrijf had de focus op verschillende topics. Je wilt uiteraard gevonden worden op de algemene zoekwoorden zoals ‘cateraar Den Haag’. Dankzij een grondig gedragsonderzoek van de doelgroep in combinatie met een concurrentieanalyse werd inzichtelijk dat er online veel meer mogelijkheden lagen.
Aan wat voor mogelijkheden kan je dan denken? Catering gekoppeld gerechten, feestdagen enz.
Op deze manier werd inzichtelijk dat er ingezet moest worden op al deze specifieke catering types. De website was in de beginfase erg minimaal. Dankzij deze inzichten kon de website uitgebreid worden gericht op wat de online doelgroep zoekt. Dit is niet alleen goed voor Google, maar ook de gebruiker gaat zo op de website vinden wat zij zoeken. Een win-win situatie.
Door het inzetten op al deze topics werd het werk al snel beloond in vindbaarheid. De website werd al snel vindbaar op de eerste zoekwoorden, iedere maand blijft dit hard groeien (zie onderstaande grafiek).
Door alle website aanpassingen en het stijgen in vindbaarheid kwam er een enorme stijging is het verkeer.
Het toenemen van bezoekers is fijn, omdat we hierdoor kunnen meten hoe de geoptimaliseerde website presteert en verbeteringen aanbrengen waar nodig. Zo zorg je ervoor dat het niet stopt bij het binnenhalen van website bezoekers, maar doorzet naar dat deze bezoekers uiteindelijk jouw klant worden. De website sessies namen toe en ook hoe lang bezoekers op de website waren werd 2x zo lang.