Bing Ads zichtbaar maken in Google Analytics


Laatste bewerkt op: woensdag 20 november 2019

Hoe krijg je Bing Ads gekoppeld aan Google Analytics?

Als je gebruik maakt van zowel Google Adwords als Google Analytics, dan kun je bij het overzicht in Analytics onder het kopje acquisitie een aparte sectie staan voor Google Adwords en klik je daarop, dan kun je op campagne niveau bekijken welke campagne zin heeft en welke niet.

Wat gebeurt er als je niet Google Adwords wil zien, maar dieper in de gegevens van Bing Ads wil duiken. Dan heb je een probleem, want dan zie je niets. Maar voor elk probleem is een oplossing en in dit geval is dat niet anders!

Het goede nieuws is dat Bing Ads auto-tagging eindelijk heeft toegevoegd voor de URL’s, waar je voorheen nog was aangewezen op software van een andere partij. Dat hoeft niet meer en is bijzonder prettig nieuws, want dit maakt het koppelen van Bing Ads aan Google Analytics stukken makkelijkers.

Hieronder laten we je de stappen zien die nodig zijn om ook Bing Ads goed zichtbaar te krijgen in Analytics. zodat het automatisch de UTM parameters toevoegt achter je URL’s.

Stap 1

Log in bij Bing Ads en klik op het radartje rechtsboven. Daar kies je voor Accounts & Billing

Log in bij Bing Ads

Stap 2

Als je meerdere accounts hebt, selecteer je het account waarvoor je de UTM tagging wilt toevoegen, anders kun je meteen naar het pennetje dat achter account staat.

account-bing-ads

Stap 3

Dit is meteen de laatste stap. Klik op het selectie vakje bij Auto-tagging, waar staat “Add UTM tags to my destination URLs”. Daarna selecteer je of je de bestaande tags wilt houden of om alles te vervangen. In de meeste gevallen kun je ervoor kiezen om alle bestaande tags te vervangen.  De toevoegingen zijn trouwens niet zichtbaar bij de UI.

Auto-tagging bing

De volgende UTM tags worden aan het eind van de URL toegevoegd:

  • utm_source
  • utm_medium
  • utm_term
  • utm_campaign

En Bing is vanaf nu apart te zien binnen Google Analytics als bing/cpc. Zie hieronder.

bing/cpc.

Waarom zijn UTM tags belangrijk?

Google Analytcis heet niet voor niets zo. Als je iets wil analyseren heb je wel gegevens/parameters nodig waar je iets mee kunt. Op deze manier kun je kijken welke campagne binnen Bing succesvol is en meer kan inzetten en welke minder kan, of zelf verwijderd kan worden omdat er geen inkomsten uitkomen.

Nog meer vragen, vraag onze specialisten

Neem contact op