Ebatech is een bedrijf waar heel veel technische kennis in huis is en dus werd de oude website zelf gebouwd. En nu was het tijd om een nieuwe website te laten maken.
Bij de bestaande website waren er een aantal pijnpunten die opgelost dienden te worden:
Binnen Ebatech was er intern goed over nagedacht welke wensen belangrijk waren voor de nieuwe website. Red Melon kreeg het volgende wensenlijstje onder ogen:
Ebatech is meetdiensten, dus die heeft een belangrijke plek op de homepagina gekregen.
Vanuit hier is het voor de bezoeker duidelijk waar hij op de website het beste geholpen wordt. Per meetdienst is er telkens een aparte pagina, met daarbij de specifieke oplossingen die er zijn. De bezoeker komt daardoor meteen in de omgeving die nuttig is, waardoor de kans op afhaken geminimaliseerd wordt.
Aan het einde van deze specifieke pagina volgt altijd een call-to-action in de vorm van een offerte-aanvraag, zodat de klant ook hiervoor niet ver hoeft te zoeken.
De norm bij formulieren is doorgaans: korter werkt beter. Maar omdat Ebatech vooral met grote klanten werkt, is het handig om hier meteen het onderscheid merkbaar te maken.
Zo is de ‘waste’ van de offerte pagina minimaal en doet de pagina precies waarvoor deze bedoeld is.
Klein detail: bij het bevestigen van zonnepanelen opent er een nieuw element. Anders blijft deze onzichtbaar.