Vanuit Tuin en Terras was er de wens om de oude website om te zetten naar een nieuwe, gebruikmakend van WordPress.
Red Melon stelde voor om meteen te kijken naar de consitentie binnen de website, maar ook naar een stukje gebruiksvriendelijkheid.
Het gebruik van WordPress betekende twee dingen voor Tuin en Terras. Qua bijhouden van de website gingen ze er op vooruit, maar ook qua snelheid/performance.
Een veelgevraagde module is die van Google Maps.
Voor de nieuwe website zorgde Red Melon ervoor dat alle vestigingen makkelijk en overzichtelijk terug te vinden zijn, door middel van Google Maps.
Elk logo in de kaart van Google Maps vertegenwoordigt een vestiging en als de bezoeker hierop klikt, komt het adres, het telefoonnummer en het emailadres van deze vestiging tevoorschijn.
Een extra mogelijkheid is om hier nog een link aan toe te voegen, zowel intern als extern.
Bij de oude website stonden alle producten door elkaar heen.
De bezoeker moest zich als een speurhond door de website bewegen.
Bij de nieuwe WordPress niet. De nieuwe website kent een betere gebruiksvriendelijkheid, want alle producten zijn nu in één van de vier categorieën te vinden.
Wat we de laatste tijd nogal eens tegen komen, het gebrek aan consistentie.
Ronde of vierkante hoeken, het gebruik van onnodig veel kleurtinten (bijvoorbeeld 10 tinten lichtgrijs), gebruik van het vormgeven van links.
Elke inconsistentie kan voor verwarring zorgen. Ook zorgt het voor extra code, wat de site langzamer maakt.