De oude website van Vacu Vin was flink verouderd.
Bovendien waren er binnen bij de marketing/communicatie-afdeling van Vacu Vin inmiddels totaal andere ideeën over de invulling van een website.
De wensen van Vacu Vin en de oplossingen van Red Melon waren een match en dus gingen we aan de slag.
Vooral op het gebied van gebruiksvriendelijkheid als op het technische vlak lagen er wat uitdagingen. Op de nieuwe website moest plaats worden gemaakt voor een academy, een blog, verschillende categorieën en een friends-gedeelte. Hoe krijg je alles overzichtelijk neergezet, zodat het gebruiksgemak er niet onder lijdt. Onze UX-specialist heeft in het oplossen van deze uitdagingen een grote rol gespeeld.
Uiteraard zijn voor Vacu Vin de producten het belangrijkste. Vandaar dat deze snel vindbaar moeten zijn, makkelijk navigeerbaar en uiteraard soepel getoond moeten kunnen worden op elke mobiele telefoon.
Compleet met zoekfunctie en, qua gebruiksgemak, alles per categorie, zodat je de bezoeker niet eindeloos hoeft te laten scrollen.
Voor een stuk gebruiksvriendelijkheid werd gekozen voor een Quick Filter.
Op deze manier kunnen bezoekers snel de informatie ophalen die ze zoeken. Ofwel een bezoeker kiest ervoor om direct naar een aparte sectie te gaan, of er wordt een zoekwoord ingetoetst.